Watch Me Entertain Myself!

Sacha Guitry once said, "You can pretend to be serious, but you can't pretend to be witty." Oh yes, I'm the great pretender.
(pilot episode: 20 January 2004)

Wednesday, April 14, 2010

Party Paggots Pilipinas

This weekend the Fabcasters are again throwing another party. This time it’s to celebrate summer and to say farewell to a couple of people. The drinks will flow once more, lips will be loosened for talk and who knows what else. New faces will mingle with the usual suspects, new connections will be made, and old ones will be rekindled or reduced.

And while everyone else will be having a blast and happily hooking up (with an occasional fail or two, maybe even some tears will be shed?) I’d end up feeling like I always do at our parties—a happy loser. Happy because the party is a success; loser because, well, I’m going to be too busy being a host to really enjoy the party. The bittersweet irony of it all isn’t lost to me.

16 comments:

Guyrony said...

Not all is lost Macavie!

Not all.

The partey is still to come.

And parteys as such are bound to be instantaneous.

Wahaha!

The countdown to pro-flirting 101 resume!

Galen said...

Well in the last two parties we both attended (the last one being yours, the other was a Valentines Party hosted by a good friend) you found a partner yourself. I'm sure you would meet a guy in this upcoming party.

;)

Felipe said...

ugh. overnight date weekend namin. have fun sa party, kahit na host. star ka naman!

~Carrie~ said...

I'm sure that the party will be a success. But I'm also sure that you'll enjoy it, despite the fact that you'll be busy hosting it.

Cheers!

Peter said...

Pwede namang 'win-win' -- tama?

joelmcvie said...

@GUYRONY: Spoken like a true landi. Hihihihi.

@GALEN: Huh?! Partner? What partner? Where is he? =)

@FELIPE: You and your hubby are always invited.

@CARRIE: I always enjoy whenever I see people having fun. I always am green with envy when I see (or find out later) that certain people were having more fun than I thought. LOL

@PETER: Puwede sana. Pero so far, parang "win-ok lang" for me. Hey, you're invited too! In fact, aren't we suppose to meet, sans appointment? =)

Ming Meows said...

hindi ka host teh, isa kang G.R.O. be proud! =)

Mac Callister said...

happy loser?kasi sila may take out kaw stucked sa pagiging host?

hope u'll him soon...

ManilaRaunch said...

hmmm..if "hosting duties" is what i experienced the last time, then where does the "loser" part come in?

Peter said...

You're right. Walang appointment -- like gatecrashing the party. Hehehe. See you soon.

joelmcvie said...

@PETER: Gow, gatecrash all you want. =)

Trese said...

sabi nga ni lady gaga....

"let's have some fun this beat is sick..."

easy with the alcohol mcvie :)

Von_Draye said...

will be waiting for the fabcast!
huhuhu.. i wanna join....

Guyrony said...

Oh yeah, easy with the Soju Macavie, you don't wanna repeat the crowd slurping this time. :)

JR said...

Can I gatecrash too? LOL..yay, homesick mode as I missed Pinas kase walang joelmcvie sa isteyts.. onli in da pilipins :-(

palma tayona said...

There was a group of people squatting on the floor and whispering in low voices; had there been chanting, I would have wondered if I had stumbled upon a séance.

--- Lol! That was me leading a group of younger gay boys in a huddle doing a sort-of "so, this the first PLU-party I've been to and..." They were a group of first-timers there and acquainting them to a "one can have fun in the dark without having to remove one's clothes" while I passed around the soju poured from a couple of bottles someone just left in the middle of the circle.

I have to say, that was one of the quietest parties I have ever been to... with clothes on. :-)

cheers! *hic*